セスミュージック🎧

洋楽の和訳してます!大切な曲の備忘録!

【和訳】Jeremy Zucker / Deep end

Done working overtime

孤独を紛らわすためにたくさん働いて
Champagne in bed

ベッドの上でシャンパンに溺れる
Always in overdrive

常にオーバードライブ状態なんだ。

So I need time To get me out my mind
だから僕には「自分」を離れる時間が必要なんだ。


I've gone off the deep end

僕は最悪な状況(現実)から逃げ出してきたんだ
I don't wanna move but I can't sleep in

もうこれ以上動きたくもないし、だからといって眠ることもできない
When I wake run away for the weekend

目を覚ました時には週末まで逃げ出そうと思う

Ohh God I don't wanna have to pretend For one more minute

ああ神様。もうこれ以上僕は自分を偽りたくないんだ。これっぽっちもね。
I kick myself every second of my life

僕は自分をこの最悪な人生から蹴り出したい。
No wonder I don't always get it right

僕が人生ってやつをいつも正しくわかっちゃいないとしても不思議じゃないんだ。
It's not my year

今年は僕のための年じゃないのかも。
I'll disappear To anywhere but here

僕はここじゃないどこかへ消えようと思うよ。
 
10 steps to see the sky Two flights of stairs

空を見るために10歩。2つの飛行機が飛んでいる。
It's the only time I can clear my mind

こんな時間が全てを忘れられる唯一の時間なんだ。


The cold outside and the wind burning my ears

外は寒く、風は僕の耳を焦がす。
Reminds me I'm still here
そうして、僕はまだここ(辛い現実)にいることを思い出した。


I've gone off the deep end

I don't wanna move but I can't sleep in
When I wake run away for the weekend
Ohh God I don't wanna have to pretend
For one more minute
I kick myself every second of my life
No wonder I don't always get it right
It's not my year
I'll disappear To anywhere but here